OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY I ŚWIADCZENIA USŁUG
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejsze OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY (dalej zwane “OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY”) znajdują zastosowanie do umów sprzedaży towarów oferowanych przez firmę Granis- Tech Karolina Kaniewska, ul. Jesienna 2A, 42-263 Korwinów, NIP: 9452260833, REGON: 522966738, zarejestrowanej w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, zwanej w dalszej części „SPRZEDAWCĄ”.
2.Ogólne Warunki Sprzedaży stosuje się do kontrahentów niebędących konsumentami w rozumieniu art. 22¹ Kodeksu Cywilnego, zwanymi dalej NABYWCAMI.
3.Na prośbę Nabywcy, Udostępniamy Ogólne Warunki Sprzedaży w formie pisemnej, wysyłając je listownie pod wskazany przez Nabywcę adres, oraz udostępniamy je w wersji elektronicznej na naszej stronie internetowej https://granis-tech.pl/.
4. Jeśli Nabywca chce zastosować swoje własne Ogólne Warunki Sprzedaży, musi złożyć takie żądanie na piśmie, ale tylko w zakresie, który nie został już inaczej uregulowany w umowie między Stronami. Sprzedawca ma możliwość zaakceptowania lub odrzucenia ich.
§ 2 ZAWIERANIE UMOWY
1.Zamówienia towaru i/lub wykonania usługi muszą być składane na piśmie lub drogą elektroniczną. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zaakceptowania lub odrzucenia zamówienia. Umowa zostaje zawarta w momencie, gdy Sprzedawca przyjmuje zamówienie do realizacji zgodnie z zasadami opisanymi w tym punkcie. W przypadku, gdy Nabywca musi uiścić zadatek, umowa zostaje zawarta po potwierdzeniu przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia i otrzymaniu wpłaty zadatku od Nabywcy. W celu składania oferty nabycia towarów lub usług na zasadach określonych w Ogólnych Warunkach, zamówienie musi być podpisane przez uprawnioną osobę, która działa w imieniu i na rzecz Nabywcy. W zamówieniu należy określić: nazwę oraz adres Nabywcy, szczegółową specyfikację zamawianych towarów, ilość, uzgodnioną cenę, formę i termin płatności, termin i miejsce odbioru/dostawy lub wykonania.
2.Publikacje dotyczące oferowanych przez Sprzedawcę towarów mają charakter jedynie informacyjny. Nie są one ofertą w rozumieniu prawa i mają służyć jedynie jako wizualna reprezentacja produktów.
3. Złożenie Zamówienia przez Nabywcę jest równoznaczne z akceptacją postanowień niniejszych Ogólnych Warunków Sprzedaży.
4. W sytuacji, gdy Nabywca nie odebrał zamówionego towaru, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zatrzymania zadatku.
6. W przypadku, gdy realizacja złożonego zamówienia nie będzie możliwa na warunkach określonych przez Nabywcę, zwłaszcza jeśli chodzi o rodzaj towarów, ilość, jakość, termin, miejsce odbioru/dostawy, Sprzedawca w potwierdzeniu zamówienia przedstawi propozycję alternatywnego sposobu realizacji lub najbliższego możliwego terminu. Taka propozycja staje się wiążąca dla obu stron, o ile Nabywca nie zgłosi uwag do warunków przedstawionych przez Sprzedawcę lub nie złoży pisemnej rezygnacji z zamówienia najpóźniej w ciągu dwóch dni od daty otrzymania potwierdzenia od Sprzedawcy.
7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wydłużenia terminu realizacji zamówienia w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od niego, takich jak blokady dróg, strajki przewoźników, katastrofy, unieruchomienie zakładu itp. oraz w przypadku zmiany przez producenta terminu dostawy, Sprzedawca zastrzega prawo do korekty terminu realizacji zamówienia.
8. Dokumentacja pisemna, oferty, materiały projektowe należą do Sprzedawcy i stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa Sprzedawcy w rozumieniu art. 11 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Przedstawione informacje mają charakter poufny i są przeznaczone wyłącznie w celu zawarcia konkretnej umowy z Nabywcą. Bez pisemnej zgody Sprzedawcy, Nabywca nie może udostępniać, przekazywać ani ujawniać tych informacji osobom trzecim.
9. Każda modyfikacja umowy, a także odstąpienie od niej lub jej wypowiedzenie, muszą być dokonane na piśmie, w przeciwnym razie takie zmiany i działania będą nieważne.
10. Zamówienia i umowy sprzedaży podlegają możliwości zmian w specyfikacji towarów ze strony Sprzedawcy. Niemniej jednak, Sprzedawca dopasuje towary tak, by spełniały się tak samo użytecznie, funkcjonalnie oraz odpowiednio do tego samego zastosowania, co towary opisane pierwotnie w ofercie, zamówieniu.
§3 CENY I WARUNKI PŁATNOŚCI
1. Stosowane są cenniki obowiązujące w dniu złożenia Zamówienia przez Nabywcę. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen w dowolnym momencie, jednakże przed zawarciem umowy poinformuje Nabywcę o wszelkich planowanych zmianach.2. W przypadku wzrostu cen materiałów, Sprzedawca ma prawo do podwyższenia cen określonych w umowie z Nabywcą, jednakże podwyżka ta nie przekroczy uzasadnionych bezpośrednich kosztów związanych z tym wzrostem, bez doliczania dodatkowych ogólnych kosztów.
3. Terminem zapłaty jest data zaksięgowania wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy Sprzedawcy.
4. Sprzedawca wyda fakturę VAT za zrealizowane zamówienie w ciągu 7 dni od daty dostawy towarów Nabywcy, chyba, że strony uzgodniły inaczej. Jeśli dostawa towarów, odbywa się w różnych partiach lub terminach, faktura może być wystawiana oddzielnie dla każdej partii lub terminu dostawy.
5. Dokonywanie potrąceń lub kompensacji należności jest dozwolone jedynie po uprzednim uzgodnieniu warunków i uzyskaniu pisemnej zgody od Sprzedawcy. W żadnym przypadku nie jest akceptowane zatrzymywanie płatności na rzecz Sprzedawcy bez wyraźnej pisemnej zgody, nawet w sytuacji zgłoszenia reklamacji.
6. W przypadku opóźnienia w zapłacie należności za dostarczone towary, określonej w fakturze VAT, Sprzedawca ma prawo do naliczania odsetek ustawowych za każdy dzień opóźnienia, płatnych bez dodatkowych wezwań. Odsetki są liczone od dnia następującego po dniu, w którym termin płatności upłynął. Opóźnienie w zapłacie określonej w fakturze VAT należności za dostarczone towary powyżej 14 dni od ustalonego terminu płatności, upoważnia Sprzedawcę do natychmiastowego zerwania umowy, poprzez przekazanie stosownego oświadczenia Nabywcy, jeżeli ten nie dokona zapłaty jakiejkolwiek należnej kwoty w terminie płatności.
7. W sytuacji opóźnień w zapłacie należności, Sprzedawca może zastosować następujące środki: wstrzymanie realizacji kolejnych dostaw towarów na rzecz Nabywcy, odmowa potwierdzenia przyjęcia kolejnego zamówienia oraz/lub wstrzymanie albo odmowa realizacji już potwierdzonych zamówień, dopóki Nabywca nie ureguluje całej zaległej należności wraz z odsetkami ustawowymi, liczonymi od dnia wymagalności do dnia zapłaty.
8. Po rozwiązaniu umowy z jakiegokolwiek powodu, Nabywcy niezwłocznie zapłaci Sprzedawcy wszystkie zaległe niezapłacone faktury i odsetki.
§4 OGRANICZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI
1. Sprzedawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności wobec Nabywcy za jakiekolwiek straty finansowe ani utratę zysków wynikających z lub związanych z zawarciem współpracy ze Sprzedawcą.
2. Sprzedawca nie jest odpowiedzialny za szkody spowodowane przez Nabywcę w wyniku nieprawidłowego zastosowania dostarczonych produktów, błędnego montażu, nieprawidłowego uruchomienia lub niewłaściwego obchodzenia się z produktami, które nie były używane zgodnie z ich przeznaczeniem oraz straty wynikające z opóźnienia, odmowy realizacji, wstrzymania już potwierdzonego zamówienia oraz odmowy potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Nabywcę.
§5 REZYGNACJA Z ZAMÓWIENIA NA PRODUKTY NIETYPOWE
1. W przypadku, gdy Nabywca zrezygnuje z zakupu produktów nietypowych, czyli tych zamówionych i produkowanych na indywidualne zamówienie, obowiązany jest do uregulowania 100% wartości brutto zamówionego towaru.
§6 WARUNKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Sprzedawca ma prawo do rozwiązania umowy sprzedaży poprzez przekazanie stosownego oświadczenia Nabywcy: W przypadku, gdy Nabywca istotnie naruszy którykolwiek z warunków umowy i, jeśli jest to możliwe do naprawienia, nie naprawi naruszenia w ciągu 14 dni od otrzymania pisemnego powiadomienia o tym ze strony Sprzedawcy; W przypadku gdy Nabywca zawiesi, zagrozi zawieszeniem, przerwie lub zagrozi przerwaniem prowadzenia całości lub istotnej części swojego biznesu, lub gdy jego sytuacja finansowa pogorszy się na tyle, że w ocenie Sprzedawcy nie będzie w stanie wywiązać się ze swoich zobowiązań, Sprzedawca ma prawo zawiesić dostawę towarów. Powyższe sytuacje obejmują zdarzenia oraz przekonanie Sprzedawcy, że Nabywca wkrótce stanie się obiektem któregoś z tych zdarzeń, lub gdy Nabywca nie uiści żadnej należnej płatności w terminie.
§7 WARUNKI DOSTAWY I ODBIORU TOWARÓW
1. Nabywca zobowiązany jest do odbioru zamówionych towarów w miejscu i terminie ustalonym w potwierdzeniu Zamówienia. Dostawa następuje zgodnie z potwierdzonym przez Sprzedawcę terminem dostawy do miejsca przeznaczenia wskazanego w Zamówieniu, oraz sposobem dostawy. Jeśli Sprzedawca zobowiąże się do dostarczenia towarów Nabywcy za pomocą własnych środków przewozu, wówczas zrealizowanie zamówienia przez Sprzedawcę następuje w momencie wydania zamówionych towarów Nabywcy. Jeśli Sprzedawca zobowiąże się do dostarczenia towarów Nabywcy za pośrednictwem przewoźnika, wówczas wykonanie umowy przez Sprzedawcę następuje w momencie wydania zamówionych towarów przewoźnikowi Strony mogą indywidualnie ustalić sposób dostawy, pod warunkiem że zostanie to zawarte w umowie/zamówieniu.
2. Jeżeli nie ustalono pisemnie inaczej, w tym w zamówieniu lub potwierdzeniu zamówienia, to Nabywca ponosi koszty rozładunku oraz inne ewentualne koszty związane z odbiorem towaru.
3. Po upływie 5 dni roboczych po dniu, w którym Sprzedawca lub przewoźnik próbował dostarczyć towar lub Sprzedawca powiadomi Nabywcę o możliwości odbioru towaru, a Nabywca go nie odebrał bądź nie przyjął ich dostawy, Sprzedawca może odstąpić od umowy sprzedaży.
§8 ZASTRZEŻENIE PRAWA WŁASNOŚCI
1. Dostarczone towary pozostają własnością Sprzedawcy do czasu uregulowania należności za dostarczone towary.
§9 ZASADY SKŁADANIA REKLAMACJI I ICH PRZEBIEGU
1. Nabywca powinien zachować należytą staranność podczas odbioru towaru od przewoźnika, sprawdzając ilość, wagę oraz stan opakowań, w których dostarczono towar. Jeśli zostaną zauważone uszkodzenia, rozerwania lub braki, Nabywca powinien zgłosić ten fakt kurierowi lub przewoźnikowi, a także potwierdzić ustalenia przez sporządzenie protokołu rozbieżności dostawy w obecności kuriera lub przewoźnika. Protokół musi wskazywać rozbieżności pomiędzy faktycznie dostarczonym towarem a dokumentacją WZ i listem przewozowym. W przypadku braku takiego protokołu, reklamacja ilościowa może nie zostać uwzględniona. Nabywca powinien zgłosić zauważone wady towaru niezwłocznie, nie później niż w terminie 3 dni od wykrycia wady, Sprzedawcy telefonicznie oraz potwierdzić ten fakt drogą elektroniczną. Po tym terminie Sprzedawca ma prawo odmówić rozpatrzenia reklamacji.
2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady towaru istniejące w chwili jego wydania Nabywcy wyłącznie zgodnie z zasadami określonymi w niniejszych Ogólnych Warunkach przez okres 12 miesięcy licząc od daty wydania towaru.
3. Wszelkie zgłoszenia zgodnie z niniejszym paragrafem muszą być przekazywane na piśmie listem poleconym na adres Sprzedawcy: Granis- Tech Karolina Kaniewska, ul. Jesienna 2A, 42-263 Korwinów. Niedopełnienie tego warunku może skutkować utratą uprawnień przysługujących Nabywcy.
4.Podpisanie dokumentu odbioru towaru, dokumentu WZ i/lub dokumentu przewozowego, bez bez dodatkowych uwag stanowi dla Sprzedawcy dowód akceptacji towaru bez żadnych zastrzeżeń co do ilości lub ewentualnych uszkodzeń.
5. W przypadku zgłoszenia wad Nabywca zobowiązany jest do udostępnienia Sprzedawcy towaru w celu przeprowadzenia oględzin.
6. Sprzedawca w terminie nie przekraczającym 30 dni roboczych od daty doręczenia reklamacji poinformuje Nabywcę o jej uwzględnieniu lub odrzuceniu.
7. Termin realizacji reklamacji zależy od dostępności części znajdujących się u producentów lub kontrahentów Sprzedawcy. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, by jak najszybciej zrealizować reklamację.
8. Nabywca nie ma prawa do odstąpienia od umowy ani prawa do żądania obniżenia ceny w przypadku wystąpienia wady towaru.
9. Sprzedawca pokrywa koszty rozpatrzenia jedynie zasadnych reklamacji.
10. Wobec Nabywcy, Sprzedawca może wstrzymać się z realizacją roszczeń z tytułu reklamacji, dopóki Nabywca nie ureguluje wszelkich zaległych należności oraz nie spełni innych zobowiązań wobec Sprzedawcy. Złożenie reklamacji nie zwalnia Nabywcy z odpowiedzialności za terminowe uregulowanie należności.
11. W przypadku, gdy wada wynika z okoliczności, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, Nabywca zobowiązany jest do zwrotu Sprzedawcy wszystkich związanych z procesem reklamacji kosztów, w tym kosztów dojazdów i usług serwisowych.
12. Zasady składania reklamacji przez konsumentów regulują zapisy ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego.
§10 SIŁA WYŻSZA
1.Żadna ze stron nie będzie ponosić odpowiedzialności za opóźnienie lub niewykonanie swoich zobowiązań, jeżeli wynika to z wydarzeń lub okoliczności, które są spowodowane siłą wyższą - czyli zdarzeniami nieprzewidzianymi i nie uniemożliwiony do uniknięcia przez żadną ze stron.
2. W powyżej opisanej sytuacji termin wykonania umowy zostanie automatycznie przedłużony o okres odpowiadający czasowi opóźnienia lub niewykonania zobowiązania. Jeśli okres ten przekracza 4 tygodnie, obie strony będą uprawnione do odstąpienia od umowy w zakresie niewykonanej jej części.
§ 11 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Granis-tech Karolina Kaniewska zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu. Zmienione postanowienia obowiązują, jeżeli podane zostały do wiadomości Nabywcy w momencie składania zamówienia w taki sposób, że Nabywca miał możliwość zapoznać się z ich treścią.
2. Złożenie i potwierdzenie zamówienia jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wszystkie postanowienia i informacje zawarte w Regulaminie.
3. W sprawach nieuregulowanych Ogólnych Warunków Sprzedaży mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego. Wszelkie spory wynikające z niniejszej umowy będą rozpoznawane przez właściwe Sądy dla adresu firmy Granis-Tech Karolina Kaniewska.
Granis-Tech 08.12.2023r.
TECHNOLOGIE
©Granis-Tech 2022
+48 572 139 335
biuro@granis-tech.pl
Jesienna 2, 42-263 Korwinów
Polska
NIP: PL-9452260833
Regon: 522966738
GRANIS Technologie
Strona www stworzona w kreatorze WebWave.